Cannon Update - krótko o modyfikacji pokazowej


Jest to pierwsza aktualizacja mająca na celu zaprezentować możliwości całego projektu MinecraftPlus.

W tej aktualizacji do gry dodane zostały działa armatnie wraz z kulami armatnimi. Wraz z dodaniem dział, zmieniona została natura TNT którego czas do wybuchu zostaje skrócony w kontakcie z wybuchem.

Z uwagi na to, że w grach multiplayer rywalizacja między grupami jest motorem napędowym dobrej rozgrywki sądzę, że takie rozwiązanie problemu spodoba się wielu graczom.

Działo armatnie

Crafting działa

Receptura pozwalająca craftować działo jest recepturą kształtową.

Dostępne są receptury z wszystkimi wariantami desek.


Pociski

Aktualizacja dodaje do gry dwa warianty pocisków artyleryjskich - pociski burzące oraz zapalające.

Pociski burzące posiadają dużą siłę przebicia i powodują wybuch, który zadaje sporą ilość obrażeń trafionym blokom.
Pociski zapalające posiadają zdolność zapalania otoczenia w które uderzą. Nie posiadają zdolności przebijających pozwalających na niszczenie silnych fortyfikacji, szczególnie tych niepalnych.

Crafting pocisku

Receptura pozwalająca craftować kule armatnie również jest recepturą kształtową.

Receptura na zapalającą kulę armatnią jest delikatną wariacją receptury kuli burzącej - nie przedstawiona, do odkrycia dla ciekawskich.

Obsługa działa

Poruszanie działem

Działo armatnie dodane w aktualizacji posiada naturę pojazdu jak łódka lub wagonik. Gracz może przejąć kontrolę nad działem poprzez kliknięcie PPM na działo.

Poruszanie działem jest analogiczne do poruszania się postacią - lewo/prawo obraca działo a przód/tył pozwala pchać działo do przodu lub ciągnąc do tyłu.

Aby zmienić kąt nachylenia lufy, należy użyć ruchu przód/tył z wciśniętym klawiszem skoku. Kierunek przód powoduje uniesienie lufy w górę, kierunek tył opuszczenie w dół.


Ładowanie i odpalanie działa

Podstawowym sposobem na załadowanie działa jest "wrzucenie" pożądanej ilości prochu i kulę armatnią do lufy działa.
Jako wskaźnik gotowości działa do wystrzału jest lont zapalnika na tylnej części lufy. Gotowość do wystrzału nie wymaga załadowania kuli armatniej!

Aby załadować proch lub kulę do działa, należy stanąć naprzeciw niemu, wycelować w otwór lufy i trzymając w ręku przedmiot do załadowania kliknąć PPM.
Aby oddać strzał, należy stanąć za działem, wycelować w zapalnik i trzymając w ręku pochodnię kliknąć PPM.


Otwieranie menu działa

Poza metodą ładowania działa poprzez "wrzucenie" przedmiotu do lufy działa, istnieje możliwość otworzenie graficznego menu działa. Menu to pozwala załadować działo poprzez przeniesienie prochu i kuli armatniej w odpowiedni slot.
Menu to pozwala także na rozładowanie działa poprzez wyciągnięcie kuli - załadowanego prochu nie można już odzyskać.

Aby otowrzyć graficzne menu działa należy kliknąć PPM na działo z przytrzymanym klawiszem skradania (domyślnie lewy Shift).


Moździerz

W drugiej wersji aktualizacji dodane zostały moździerze, będące alternatywą dla dział które mają głównie poziomy tor lotu - moździerz pozwala na ostrzał wroga ukrytego za fortyfikacjami z powietrza.

Crafting moździerza

Receptura pozwalająca craftować moździerz jest recepturą kształtową. Różni się od działa tylko tym, że wymaga jednego bloku żelaza mniej.

Dostępne są receptury z wszystkimi wariantami desek.

Różnica między działem a moździerzem

Moździerze z uwagi na krótszą lufę posiadają mniejszą niż działa zdolność miotania pociskami. Ich konstrukcja ogranicza również kąt strzału. Moździerz można także załadować stojąc za nim (od strony zapalnika) jeśli tylko odpowiednio odchyli się lufę.
Poza tymi różnicami, działanie moździerza jest analogiczne do działania działa.

Zalety modyfikacji


Zależności z innymi modyfikacjami